Skip links

هزینه ساخت استخر ژئوممبران

استخرهای ذخیره آب از زمان ورود به عرصه کشاورزی حرفه ای و پرورش ماهیان بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. استخرهای کشاورزی با کف خاکی و در سالهای اخیر با کف بتنی ساخته شده که در استخرهای خاکی نفوذ بیش از حد آب به زمین و در استخرهای بتنی هزینه زیاد مصالح نکته منفی احداث این استخرها است.

هزینه ساخت استخر ژئوممبران
هزینه ساخت استخر ژئوممبران

استخر های بتنی (بتن یا سنگ و سیمان) علاوه بر هزینه بالا پس از مدتی دچار ترک خوردگی می‌شوند. که همین امر باعث از بین رفتن آب بندی استخر می‌شود.

چرا  از ژئوممبران استفاده کنیم ؟

قیمت مناسب ، ماندگاری بالا ، سرعت بالا در نصب و اجرای ژئوممبران و هزینه ترمیم بسیار پایین از جمله دلایل استقبال کشاورزان و دامپروران و … از استخرهای پلیمری که با ورق های PVC و یا پلی اتیلن PE تولید میشوند گردیده است.

هزینه ساخت استخر ژئوممبران
هزینه ساخت استخر ژئوممبران

هزینه ساخت استخر ژئوممبران بسیار کمتر از استخر بتنی است

قیمت و هزینه اجرا و نصب ورق ژئوممبران در مقایسه با پوشش بتنی یا سیمانی، بسیار پایین تر بوده و کمتر از نصف می باشد. همچنین ورق ژئوممبران از طول عمر بسیار بالاتری در حدود 80 سال برخوردار است و در مقابل سرما ، گرما و نیز تابش نور خورشید مقاوم است.

سرعت بالا در نصب

نصب ژئوممبران نیز بسیار سریع است، به طوری که هر اکیپ اجرایی روزانه حدود 1،000 الی 1،500 متر مربع از ورق ژئوممبران را می‌توانند نصب نمایند.

بدون نیاز به زیرسازی خاص

استخر مورد نیاز برای ورق ژئوممبران به هیچ نوع زیرسازی خاصی احتیاج ندارد (به جز جاهایی که امکان پاره شدن ورق وجود دارد) و تنها خاک نرم غلطک خورده برای استخر ژئوممبران کفایت می کند؛ به همین دلیل هزینه ساخت استخر با ژئوممبران بسیار به صرفه تر است.

در پروژه هایی که بستر سازی ضروری است و همچنین در مواردی که دوام و طول عمر ورق ژئوممبران را بخواهیم افزایش دهیم استفاده از یک لایه ژئوتکستایل پلی استر یا پلی پروپیلن برای زیر سازی توصیه میشود.

ژئوممبران برای استخرهای سیمانی

از ورق ژئوممبران برای استخرهای سیمانی یا عایق های دیگر نیز می‌توان استفاده کرد. برای استخرهای سیمانی (یا هر عایق دیگری) می توانید روی آن را با استفاده از ورق ژئوممبران عایق کنید.

هزینه ساخت استخر پلیمری
هزینه ساخت استخر پلیمری

جهت ساخت استخر کشاورزی با ژئوممبران ، بعد از گودبرداری زمین و مشخص شدن ابعاد دقیق طول ، عرض و ارتفاع استخر را اندازه گیری نمایید و ابعاد را به کارشناسان ما اعلام نمایید.

کارشناسان ما پس از محاسبه میزان عایق مصرفی، قیمت ساخت استخر ژئوممبران را برای شما برآورد می نمایند.

شماره های تماس : 2069 913 913 98+ ( و ) 8898 740 913 98+ (و) 2399 5810 31 98+